събота, февруари 16, 2008

Форест Гъмп - Уинстън Грум


След като я прочетох, се оказа, че не съм гледал филма. Бъркал съм го с нещо друго. Всъщност разликите с екранизацията били повечко и Уинстън Грум бил доста ядосан от това.
Малко съжалявам, че я прочетох, нищо че ми беше приятно и спореше. Но филм правен по такава книга не бих гледал за нищо на света, единствено заради Том Ханкс съм склонен да направя известен компромис. (Също не ми го побира акъла как могат да се дадат шест оскара на филм по тази щуротия.)
Историята е смешна и лековата и няма нищо, което да навява дълбокомислени размишления за смисъла на живота, войната, спорта и мястото на "малоумните" в обществото на "нормалните". Един идиот разказва историята на живота си. Смешна, нещастна и невъзможна, в която обаче има прекалено много епизоди, в които се настоява за историческа достоверност или поне за шега с нея.
Идиотът не завършва училище, отива в колеж, за да играе американски футбол, отива във Виетнам, връща се с медал, става хипар, музикант, състезател по тенис на маса, изстрелват го в космоса, пада в Нова Гвинея и остава там с канибалите четири години да играе шах с вожда, става кечист, почти печели турнир по шах, играе в Холивуд и накрая прави ферма за скариди, от която става милионер. Е за какво ми беше да го чета това?
Просто елементарна смешна книжка. Аз обичам да чета смешни книжки, но не и елементарни, тях съм си ги изчел, когато им е било времето. Сега вече ме дразнят повече.

„Може да съм идиот, но почти през цялото време се мъчех да постъпвам правилно — а мечтите са си просто мечти, нали? Така че независимо от всичко си викам, че винаги мога да си припомня миналото и да си кажа, че поне не съм водил скучен живот. Нали се сещате какво искам да кажа?“

14 коментара:

Анонимен каза...

Гледай филма и ще разбереш защо има 6 оскара :)

А

alvin каза...

Малко са му. Велика работа.

Стоян Христов каза...

Няма начин. По такъв сценарий и един ще му е много.;)

almaak каза...

и аз си мисля за Оскарите ;-) според мен авторът е бил ядосан, щото филмът е станал далеч по-добър от книгата.

Стоян Христов каза...

Хаха, добре бе, предавам се, ще го гледам. И тримата ми капацитети щом се произнесохте...
На моя си отговорност.:)

Jen каза...

Гледай го и ако разбереш как така с този сценарий и с това всичко е взел незнамколко оскари в същата година, в която ‘Изкуплението Шоушенк’ не е взел нито един, моля те да ми кажеш. Аз щото не можах да разбера.

(Пет книги за две седмици, honestly… Ако си направил пробив в методите на четене и усвояване и го споделиш, обещавам да помогна за патента :)

almaak каза...

Не бях поглеждал нещата от тази им страна. Но пък като се замислиш, двата филма са в различен жанр. А и както знаем Оскарджиите никога не са били кой знае колко обективни ;-) Освен, естествено, когато става въпрос за Кейт Бланшет ;-)

Без по никакъв начин да подценявам "Изкуплението" мисля че и двата филма са си хубави.

Пък... скрю дъ Оскарите!

п.п. Изкуплението съм го гледал повече пъти ;-) Кеке!

Стоян Христов каза...

@Jen
Хихи, точно за този метод няма да имам нужда от патентна помощ. Тайната е, че след първата книга ми се изтъркаха меандрите на десния показалец и вече се плъзга по-бързо по страниците.;)
Просто малко (или по-точно никаква) работа през деня и не особено дебели книжки.

Но ако разбираш наистина от подаване на заявка за патент, по всичко изглежда, че скоро ще имам нужда от компетентна помощ. За друг метод.:)

А за Шоушенк и аз не прощавам.

Jen каза...

А, значи все пак пробивът в методите на четене е само въпрос на време. Ще го патентоваме, пък ще се договорим някак за процентите после :))

Аз Шоушенк го споменах само като някакъв обективен критерий. А субективно за мен Форест Гъмп е тотално overrated. Сигурно причината е в историята, годна да ‘стопли сърцето на целокупния американски народ’. Колко го бива обаче Робърт Земекис извън полето на визуално и технически шантавите комедии, е отделен въпрос. (Не особено много, по мое мнение.)

@almaak, на Кейт Бланшет трябва да й учредят ежегодна награда по дифолт. Толкова е яка…:)

almaak каза...

@jen

тоутали!!!

alvin каза...

Шоушенк съм гледал 2-3 пъти повече от Гъмп.
По-велик е, да. Не много, но все пак :)

hazel каза...

Страхотен филм!
Един от най-любимите ми, прощавам му дори Том Ханкс, когото не харесвам особено.

bettanyjoe каза...

Филмът е страхотен!Един от най-добрите американски филми!Том ханкс ми е любим актьр и тук се справя великолепно!

Стоян Христов каза...

Възможно е, аз още не смея да го гледам.:)
Иначе Том Ханкс и на мен ми е от най-любимите актьори, просто е много добър.:)