понеделник, март 09, 2009

Рита Хейуърт и изкуплението в Шоушенк - Стивън Кинг

Преди години, десет може би, един добър приятел ми каза, че единственият филм, който е по-хубав от книгата, по която е правен, е “Изкуплението Шоушенк”. Хареса ми, звучеше компетентно, искрено и предразполагащо. Повтарял съм го много пъти на доверие. Филмът всички сме го гледали по над пет пъти и ще го гледаме още много пъти по толкова (брилянтен Тим Робинс!), но колко хора са чели новелата? Е, и на нея и дойде времето.

Обадиха се повече от седемдесет души, защото това беше работа навън, а май е един адски хубав месец за работа на открито. От шапката изтеглиха девет или десет имена, две от които бяха на Анди и моето собствено.
***
Говорил съм с някои от хората, които бяха там през този ден (…) и всички видяхме едно и също нещо… _усетихме_ едно и също нещо. Изведнъж Анди излезе отгоре. Хедли имаше пистолет на бедрото и палка в ръката. Зад Хедли стоеше неговият приятел Грег Стамас, зад Стамас — цялата затворническа администрация. Цялата власт на държавата стоеше зад тях, ала изведнъж в цялото златно сияние това вече нямаше никакво значение. Почувствах как сърцето ми подскочи в гърдите така, както не беше ми се случвало, откакто камиона ме докара заедно с четирима други, мина през вратата през 1938 година и стъпих на двора за упражнения.
***
Това е да се надяваш на най-доброто и да очакваш най-лошото.
***
Да пишеш за себе си е нещо като да потопиш клон в бистра речна вода и да го влачиш по калното дъно.
***
Music on the radio. When I went in, the big bands were just getting up a good head of steam. Now every song sounds like it's about fucking. So many cars. At first I felt like I was taking my life into my hands every time I crossed the street.

От тогава прочетох не малко книги, изгледах доста филми и ще ти кажа, братле, че за тази не си бил прав. Наистина има леки разлики, но и двете си остават различно хубави.:)
А това са Зихуатанехо и Рита Хейуърт. Прекрасно подбрани, ще ми се да вярвам, че и аз бих могъл да копая 19 години за(д) тях.

п.п.
Изясни ми се също защо Морган Фрийман се хилеше като твърдеше, че бил ирландец.:)

4 коментара:

almaak каза...

изчех за отрицателно време. прав си, бро, книгата я бива по-друг по начин!

Стоян Христов каза...

Стиви Кей е голям майстор. Май това е най-кратката версия за описване на събитието.:)

Анонимен каза...

това, което търсех, благодаря

Анонимен каза...

Подписвайте се е, елементарно уважение не проявявате към човека, а уж цените труда му..

А