четвъртък, октомври 29, 2015

Джийвс и търтеите – П. Г. Удхаус

Не можеш да правиш шоу с фойерверки, което да трае часове или дни. То трябва да бъде кратко и впечатляващо. По същата причина са изобретени и разказите на Удхаус. В тях концентрацията и нивото на смешките са очевидно по-високи в сравнение с романите му и затова тази книга я препрочитам толкова редовно. Както може би съм споделял и друг път, тя се явява и единствената изобщо, в която съм си позволил да драскам. Оскверняването се изразява в три ченгелчета с молив в съдържанието, които отбелязват най-любимите ми три разказа - "Историята на Уилям" (за първото напиване на чичото на г-н Мълинър в Сан Франциско), "Лечението на Джордж" (за онзи пелтек с кръстословиците) и "Благородството задължава" (за перипетиите на Фреди Уиджън в Кан). 

Преводите са на Жечка Георгиева, така че очаквано всичко е на страхотна висота.

Няма какво повече да се каже, просто четете, а ще ми благодарите някой друг път. :)

- Тя била издънка на редица поколения епископи и архиепископи и пламенна противничка на всички форми на хазарт, тютюнопушене и алкохолопиене. А Фреди й направил отлично впечатление от самото начало благодарение на факта, че никога не залага, не пуши и капка в уста не слага. 
- Фреди?! – едногласно се изумиха присъстващите.
- Това твърдял пред нея и ако питате мен, от стратегическа гледна точка е постъпил напълно оправдано. Ако не пуснете малко аванта на нежния персонал в началните етапи на сближаването, какво ще постигнете, питам ви аз?

Няма коментари: